Zet je bedrijf in de kijker op een budgetvriendelijke manier

Written By Lisa

Gepassioneerd over financiële planning en budgettering en deelt haar kennis graag met anderen. Ze gelooft dat iedereen de controle kan hebben over hun financiën door middel van slim budgetteren en verstandige beleggingsbeslissingen.

Reclame maken voor je bedrijf blijft belangrijk ondanks de vele mogelijkheden op sociale media om je zaak in de kijker te zetten. Een concrete flyer in de bus of een kortingsactie op papier werkt nog steeds erg goed en kan je verkoopcijfers de hoogte injagen. Hier enkele tips hoe je hiermee aan de slag gaat. 

Naamsbekendheid

Organiseer je binnenkort een opendeurdag of wil je de vernieuwing van je assortiment aankondigen, dan zal je zeker één of meerdere posts lanceren op sociale media. Maar daar alleen mag het niet bij blijven. Kies niet enkel voor één medium maar gebruik ook andere kanalen zoals een advertentie in de lokale krant of een flyer die je laat rond bedelen.

Werk je samen met een grafisch ontwerper die jou digitale bestanden aanlevert die jij ook graag wilt laten printen? Of heb je zelf wat zitten puzzelen met je logo, kleuren en patronen en ben je klaar om eigen flyers te maken? Dan kun je ze ook gemakkelijk laten drukken dankzij de vele online mogelijkheden. 

Op papier

Ga op zoek naar een leverancier die kwalitatief werk levert. Hou er altijd rekening mee dat je beter een bestand aanlevert dat voldoet aan de specifieke richtlijnen waardoor je een mooie afdrukkwaliteit krijgt. Ben je niet zeker of je bestand voldoet aan alle vereisten? Schakel dan professionele hulp in van een lokale grafisch ontwerper of doe een beroep op de online diensten die de drukkerijen zelf aanbieden.

Drukwerk dat zeker op je lijstje moet staan, zijn visitekaartjes. Het wordt snel meegenomen door de klant die jou op die manier snel kan terugvinden wanneer hij jou op een later tijdstip wil contacteren. Denk ook aan gepersonaliseerde items zoals bedrukte balpennen of notaboekjes met je naam en logo. Deze kan je aan je klanten meegeven als relatiegeschenk. 

Lokale zichtbaarheid

Ben je gevraagd als sponsor voor een lokaal eetfestijn of een aperitiefconcert? Overweeg dan zeker om banners te laten drukken die jouw onderneming ook lokaal in de kijker zetten. Vraag naar de mogelijkheden bij de organisatie en zorg dat je banner valt binnen de afmetingen die toegestaan zijn.  Zorg voor een opmaak die past binnen je huisstijl zodat je ook de herkenbaarheid vergroot.  

Denk ook aan een reclamebord dichtbij je woning om je zaak herkenbaar te maken in de omgeving. Vraag zeker bij je gemeente of stad na welke belastingen er van toepassing zijn bij het plaatsen van een reclamebord. Zo kom je achteraf niet voor onaangename budgettaire verrassingen te staan.